Rekomo - ny Partner för hållbar co-working!
Pressmeddelande
Easyfairs Nordic, en ledande aktör inom mässindustrin som producerar framstående B2B- och B2C-mässor, meddelar stolt sitt partnerskap med Rekomo, en pionjär inom återvunna och prisvärda kontorsmöbler sedan 1992. Detta samarbete syftar till att erbjuda en unik co-working-yta för besökare på mässan Personal & Chef, vilket kommer att möjliggöra för besökarna att arbeta effektivt och bekvämt samtidigt som de njuter av mässupplevelsen i en hållbar miljö.
Personal & Chef startades 2012 och är en mötesplats för HR, chefer och ledare och vill bidra till att föra utvecklingen i branschen framåt. Mässan går årligen och är två heldagar, kostnadsfri kompetensutveckling på Kistamässan genom seminarieprogram och utställning.Med Easyfairs engagemang för att driva frågor kring ESG och att minska växthusgasutsläppen till 2030 är partnerskapet med Rekomo en naturlig förlängning av vår miljö- och samhällsansvariga strategi.
Rekomo, med sin vision att uppmuntra företag att prioritera återanvändning och hållbarhet när det gäller inredning av kontorsutrymmen, passar perfekt in i Easyfairs initiativ att främja en mer hållbar och ansvarsfull affärsmiljö. Genom att erbjuda återvunna och prisvärda kontorsmöbler bidrar Rekomo inte bara till att minska kostnaderna för företagen, utan också till att minska det klimatmässiga fotavtrycket.
Partnerskapet mellan Easyfairs Nordic och Rekomo kommer att ytterligare förstärka Personal & Chefs värde och bidra till att främja hållbarhet inom affärsvärlden. Besökare på mässan kan se fram emot en välkomnande och produktiv atmosfär där de kan optimera sin tid och samtidigt bidra till en mer hållbar framtid.
”Vi är glada över vårt partnerskap med Rekomo och möjligheten att skapa en co-working-yta på Personal & Chef. Genom samarbetet strävar vi inte bara efter att skapa en mer givande och produktiv upplevelse för alla deltagare, utan även efter att göra det med hänsyn till hållbarhetsaspekter.”
— Malin Wiktorsson, Project Manager, Personal & Chef
Rekomo:s Regionchef Sthlm Maria delar sig om partnerskapet
”Vi på Rekomo är stolta över att kunna bidra till Easyfairs Nordics initiativ för en hållbar framtid genom vårt samarbete för Personal & Chef-mässan. Vårt engagemang för hållbarhet reflekteras i varje kontorsmöbel vi återanvänder och erbjuder, vilket gör det möjligt för mässans deltagare att skapa, samarbeta och nätverka i en miljö som är både inspirerande och ansvarsfull.”
— Maria Janson Tranefeldt, Regionchef Sthlm, Rekomo
Datum och plats för mässan
Personal & Chef, 5-6 februari 2025, Kistamässan
Presskontakt Personal & Chef
Malin Wiktorsson, Project Manager
malin.wiktorsson@easyfairs.com
0761 – 04 29 63
Presskontakt Rekomo
Maria Jansson Tranefeldt, Regionchef Sthlm
maria.tranefeldt@rekomo.se
Andra inlägg som kan intressera dig
Ledarutveckling som ger full effekt
Vi på HejEngagemang befinner oss i bryggan mellan evidensstark forskning och hur man som organisation kan göra verkstad av all kunskap som finns kring engagerade, välmående och framgångsrika organisationer. Vi sätter stor stolthet i att bidra till effekt på riktigt.
Läs mer»HRnytt blir Mediapartner till Personal & Chef 2025!
Personal & Chef, en ledande mötesplats och mässa för professionella inom HR och ledarskap, och HRnytt, en framstående digital nyhetssajt, meddelar idag att de ingått ett strategiskt partnerskap för att vidareutveckla och stärka varandra. Detta samarbete syftar till att skapa nya möjligheter och förbättra upplevelsen för mässans besökare och utställare.
Läs mer»Rekomo – ny Partner för hållbar co-working!
Easyfairs Nordic, en ledande aktör inom mässindustrin som producerar framstående B2B- och B2C-mässor, meddelar stolt sitt partnerskap med Rekomo, en pionjär inom återvunna och prisvärda kontorsmöbler sedan 1992. Detta samarbete syftar till att erbjuda en unik co-working-yta för besökare på mässan Ekonomi & Företag, vilket kommer att möjliggöra för besökarna att arbeta effektivt och bekvämt samtidigt som de njuter av mässupplevelsen i en hållbar miljö.
Läs mer»