Nordens största mötesplats
för alla som leder och utvecklar personal

5-6 feb 2025 | Kistamässan | Stockholm

Praktisk information för besökare

Plats och öppettider

Huvudingång:
Kistamässan
Arne Beurlings Torg 5
164 40 Kista

På plats hittar du både restaurang, bistro och café.

I huvudentrén finns hiss och rulltrappa upp till mässhallen (övre entréplan). 

Handikappanpassad WC finns på dam- och herrtoaletterna på övre entréplan samt på E-plan.

Hörslinga finns på första raden vid alla scener.

Givetvis är ledarhundar är välkomna.

Ta reda på hur du kan göra ditt besök hos oss så hållbart som möjligt. Läs våra rekommendationer här.

Det kommer att finnas en fotograf och filmare på plats under båda dagarna. Om ni inte vill synas i bild säger ni till fotografen på plats.

Du är välkommen med ditt spädbarn i barnvagn. Hiss och rulltrappor finns vid entrén. Det kan bli något trångt på mässgolvet under vissa tidpunkter under dagarna.

I övrigt gäller 18+ för besökare.

Tyvärr får husdjur inte följa med in på mässan.

Gäller ej ledarhund.

Garderoberna finns vid entrén intill mässhallen där du kan lämna av dig jacka och väska till en kostnad av 40 kr per inhängt föremål.

Inga kontanter – enbart kortbetalning eller Swish.

För dig som bor i Kista, Sollentuna, Solna, Ursvik eller andra närliggande områden finns många bra cykelvägar till Kistamässan. Tvärs över gatan från huvudentrén finns cykelställ.

Se hur du kan cykla här.

Buss:
Flera busslinjer trafikerar Kistamässan. Planera din resa genom SL här.

Tunnelbana:
Ta tunnelbanans blå linje 11 från T-centralen mot Akalla. Kliv av vid Kista – restid 17 minuter. Från Kista Centrums T-banestation är det sedan 12 minuters promenad till Kistamässan. Följ skyltning till Kistamässan. Tunnelbanan går ca 6 gånger i timmen.

Pendeltåg:
Ta pendeltåget från Stockholms central mot Uppsala, Upplands Väsby eller Märsta. Kliv av vid Helenelunds station – restid 15 minuter. Från Helenelunds station är det sedan 10 minuters promenad till Kistamässan. Följ skyltning mot Kistamässan. Pendeltågen går 4-6 gånger i timmen.

E4 Norrgående:
Ta avfarten KISTA S från E4 för att köra in på Kymlingelänken/väg 279. Håll till höger och följ skyltar mot Kistamässan. Sväng vänster vid trafikljusen skyltat mot Kistamässan. Kör rakt fram i cirkulationsplatsen mot Torshamnsgatan och skyltar mot Kistamässan. Kör rakt fram på Torshamnsgatan vid trafikljusen. Sväng höger in på Strömögatan och följ skyltar mot Kistamässan.

E4 Södergående:
Ta av från E4 vid avfart KISTA S. Sväng höger vid andra avfarten och följ skyltar mot Kistamässan. Kör höger i cirkulationsplatsen mot Torshamnsgatan och skyltar mot Kistamässan. Kör rakt fram på Torshamnsgatan vid trafikljusen. Sväng höger in på Strömögatan och följ skyltar mot Kistamässan.

Parkering:

Stockholms Stad sköter parkeringen och är en betalparkering. Det finns begränsat med parkeringsplatser i närområdet och därför råder vi dig att åka kollektivt eller cykla om möjligt.

De nya priserna är;

  • 50 kr                                per påbörjad tim
  • 150 kr                             för 12 timmar
  • 200 kr                             för 24 tim

Vi reserverar oss för ev. prisändringar då det inte är vår (arrangörens) parkering.

Finns i övre entrén vid garderoben samt på E-plan.

Öppettider för 2025 kommer senare.

Registrering inför mässan

När du har registrerat dig får du en bekräftelse skickad till angiven mejladress. Ta med dig denna bekräftelse, gärna digitalt, och visa upp i entrén. När detta är gjort får du en namnskylt av entrévärden som kallas Smart Badge och fungerar som ett digitalt visitkort. Se mer information om detta under “Din Smart Badge – ditt digitala visitkort”.

När du registrerade dig till Personal & Chef fick du ett bekräftelsemejl med en streckkod. Vänligen ha denna bekräftelse tillgänglig när du anländer till Kistamässan.

Väl på plats får du din Smart Badge utskriven. Denna namnskylt fungerar som ditt digitala visitkort under hela din vistelse. Den visar ditt namn, företag och den befattning/jobbtitel som du angav när du registrerade dig.

Alla utställare kommer att ha en liten läsare i sin monter markerad ”Touch & Collect”. Är du intresserad av att komma i kontakt med företaget efter mässan eller bara samla på dig information om företaget? Håll då din badge mot läsaren så har du och utställaren utbytt kontaktuppgifter. Efter mässan får du ett mejl med sammanställning av ditt besök. Enkelt och digitalt!

Se en kort video om Smart Badge här.

Har du fått förhinder behöver du inte avanmäla dig. Om du däremot har registrerat dig till någon av våra workshops eller frukostseminarium behöver du kontakta oss för att vi ska kunna överlämna din plats till någon annan. Mejla i så fall till personal.chef@easyfairs.com

Registreringen för 2025 har inte öppnat än.

Personal & Chef är en ren fackmässa som endast är öppen för yrkesverksamma från näringsliv och offentlig sektor. Åldersgräns 18 år och vi tar inte emot studerande.

Program

För att besöka Personal & Chef måste du vara registrerad till mässan. 

Majoriteten av föreläsningarna kräver ingen föranmälan. Det är bara att gå på de föreläsningar du vill lyssna på. Kom i god tid då det kan vara högt tryck.

I programmet finner du de föreläsningar och aktiviteter som kräver föranmälan. Dessa är utmärkta med ”Föranmälan krävs”.

Hörslinga finns på första raden vid alla scener.

Information om minglet 2025 kommer senare.

I övre entrén kommer du att hitta en stor skylt med program, hallskiss och utställarlista.

Det kommer även att finnas möjlighet att scanna en QR-kod på plats för att få hela mässan i mobilen. 

På hemsidan kommer det även laddas upp en utskriftsvänlig PDF närmre mässan.

Har du några ämnen eller någon speciell talare som du vill att vi har med i programmet? Vi tar gärna emot dessa idéer och du kan maila dem till projektledare Malin Wiktorsson på malin.wiktorsson@easyfairs.com

Nej, vi erbjuder inget digitalt material, varken under eller efter mässan.

Mässgolvet

I varje utställares monter kommer du att hitta en läsare som är markerad med ”Touch & Collect”. Är du intresserad av att komma i kontakt med företaget efter mässan eller bara samla på dig information om företaget så håller du då din Smart Badge (namnskylt) mot läsaren. Efter det har du och utställaren utbytt kontaktuppgifter. Efter mässan får du ett mejl med sammanställning av dina besökta montrar. Enkelt och digitalt!

Se en kort video om Smart Badge här.

Mässgolvet är fullt av utställare. Hallskiss och monterförteckning kommer att finnas på en stor skylt i övre entrén, och det finns även möjlighet att skanna en QR-kod för att ha hela mässan i mobilen.

Om du och en utställare har ett bra samtal och ni vill byta mer detaljerad information med varandra kan utställaren scanna din Smart Badge. Detta görs via utställarens telefon och utställaren i fråga kan då göra noteringar som underlättar inför framtida kontakt.

Välkommen till vår co-working-yta! Här kan du sätta dig en stund och svara på mejl, ta ett telefonsamtal eller delta i ett digitalt möte. Co-working-ytan har öppet båda mässdagarna.

Ingen förbokning, tillgång i mån av plats.

Personal & Chef - ett smart event

Vi vill göra mässupplevelsen så smidig som möjligt för våra besökare. Därför är din namnbricka inte enbart en namnbricka – den är också ditt digitala visitkort.

Varje utställare har en Smart Badge-läsare. När du håller upp namnbrickan mot läsaren byter du och utställaren uppgifter. I slutet av dagen får du ett mejl med en sammanställning över alla utställare du har “blippat”. Utställaren i sin tur får dina kontaktuppgifter och kan då enkelt skicka fortsatt information.

Ibland klickar man lite extra med en utställare och ni kan vilja byta mer detaljerad information med varandra. Utställaren kan då skanna din namnbricka med sin telefon och göra noteringar som underlättar inför framtida kontakt.

Personal & Chef - Ekonomi & Företag - Mingel-44

Hittar du inte svaret ovan?

Scroll to Top