5-6 feb 2025, Kistamässan

Sortera  

GeBlod – Rädda liv på arbetstid!

Ingrid Engström från Blodcentralen Stockholm berättar om hur det går till att ge blod och hur lätt det är för arbetsgivare att bidra genom att ha blodgivning som förmån. Över 1000 arbetsgivare i Sverige har redan anslutit sig till Rädda liv på arbetstid. Är ni näst på tur?

Läs mer »
Kajsa Peedu 

Kulturen är A och O – kommer vi ihåg det?

Under seminariet kommer Kajsa Peedu prata om hur hon tänker när det kommer till att bygga just relationer och hur man kan se det som en långsiktig investering för framtiden. Hon kommer också att prata om hur DUAL Nordics jobbat med rekrytering på den nya marknaden, och hur de gått tillväga för att bygga en stark företagskultur i ett helt nytt och snabbväxande bolag.

Läs mer »
Marcus Eng 

Små rörelser, stora resultat

Är ni nyfikna på hur små förändringar i arbetsplatsens dagliga rörelserutin kan påverka både hälsan och arbetsinsatsen? Denna föreläsning ger en enkel förklaring till effekten av fysisk aktivitet och praktiska insikter om hur ni som team kan förbättra välbefinnandet. 

Läs mer »
Åsa Severgårdh 

Satsar ni på rätt personalförmåner 2025?

Trots ekonomiska utmaningar planerar 2 av 3 organisationer att öka sina investeringar i förmåner för 2025. Men investerar man i de förmåner som medarbetarna faktiskt efterfrågar? Enligt en studie vill svenska arbetstagare allra helst se mer hälsorelaterade förmåner på arbetsplatsen – lyckas arbetsgivarna möta deras förväntningar?

Läs mer »
Elaine Eksvärd  Serena Mon de Vienne 

Det kommunikativa självledarskapet

Genom självledarskap ökar chansen att varje medarbetare tar ansvar för sin del och minskar risken för att någon går in i väggen. Att leda sig själv är livets viktigaste ledarskap och avgörande för att varje medarbetare ska kunna prioritera bland sina arbetsuppgifter, hitta en sund förhållningssätt till stress och känna tillit till att sina beslut är välgrundade.

Läs mer »
Emma Egnell  Linda Corsvall 

Den kommunikativa organisationen – lärdomar, fallgropar och framgångsfaktorer

En kommunikativ organisation är en organisation där kommunikation spelar en central roll i alla aspekter av verksamheten. Att skapa en kommunikativ organisation är inget som du kan göra på en handvändning, utan det krävs en hel del uthållighet och viljestyrka för att nå hela vägen fram. Vi vägleder i hur man skapar ett verksamhets-/affärsdrivet ramverk för sin kommunikation och pratar med företags som lyckats.

Läs mer »
Scroll to Top