Om oss
Nordens största mötesplats för alla som leder och utvecklar personal
Personal & Chef startades 2012 och är en mötesplats för chefer, HR och ledare och vill bidra till att föra utvecklingen i branschen framåt. Vi erbjuder årligen två heldagar kostnadsfri kompetensutveckling på Kistamässan genom vårt seminarieprogram, vår utställning och möjligheterna till nätverkande med branschkollegor.
Seminarieprogrammet fyller vi med aktuella talare inom en rad olika ämnen. I utställningen finner ni över 90 utställare och det mest aktuella inom allt från bemanning, rekrytering och HR-system till friskvård, utbildningar och kontorslösningar. Utöver detta är mässhallen full av besökare som, liksom du, vill utveckla sina kompetenser och utforska framtidens HR-landskap.
Nästa gång arrangeras vi 4-5 feb 2026 på Kistamässan
Det här är vi
Våra värdeord
Personal & Chef är Nordens största mötesplats för alla som leder och utvecklar personal.
Gemenskap/samarbete: Vi bygger mötesplatsen tillsammans med andra aktörer inom området.
Utveckling: Vi bevakar omvärlden och är aktuella i vad vi erbjuder på mässgolv och scener.
Kunskap: Besökare ska lämna mässan med ny kunskap som kan sättas i verket.
Tydlighet: Att besöka oss ska vara enkelt och det ska tydligt framgå i vår kommunikation vad vi erbjuder.
Hållbarhet: Vi lägger stor vikt vid att vara en hållbar mötesplats och att erbjuda innehåll på mässgolv och scener som förespråkar ett hållbart arbetsliv med välmående i fokus.
För en aktuell mötesplats
Advisory Board
Möt vår Advisory Board. Vi har samlat en grupp människor med bred kompetens och insikt i branschen – för att göra Personal & Chef så relevant och aktuell som möjligt.
Statistik
Personal & Chef i siffror

av utställarna skulle rekommendera
eventet till en vän eller kollega

av besökarna uppger att de var mycket nöjda eller nöjda med helhetsupplevelsen av mässan

av besökarna spenderar mer än
fyra timmar på mässan.
Titlar som besöker:
HR-chef
Chef
VD/ägare
HR Business Partner
People & Culture
Rekryterare
Miljödiplomerad arrangör
Personal & Chef arrangeras av Easyfairs Nordic, som nu är diplomerade enligt den nationella miljöledningsstandarden Svensk Miljöbas. Att vara diplomerad enligt Svensk Miljöbas innebär att Easyfairs arbetar systematiskt och strukturerat för att minska sitt miljöavtryck och bidra till en positiv utveckling för människa och natur. Ett led i detta hållbarhetsarbete är att bolaget nu också kan erbjuda kunderna möjligheten att hållbarhetsanpassa deras event. Easyfairs projektledare kommer att kunna vägleda i hela processen. Läs mer om diplomeringen här.
Vi presenterar stolt



