Digitalisering av HR: om du inte är engagerad kan du inte vinna – När måste vi involvera en extern expert?

Den allmänna uppfattningen är att det är dyrt att anlita en extern expert, men det är alltid viktigt att se på den andra sidan av myntet. Anta att vårt företag har nått en punkt där vi måste hålla ordning på våra personalregister och att vi bestämmer oss för att införa en programvara för personaladministration av denna anledning. Det krävs relevant yrkeserfarenhet för att förbereda detta projekt eftersom det inte ingår i den interna expertisen. Vi måste därför ställa följande frågor själva: Är det värt att fylla på kunskapen inom huset, eller är det bättre när vi får det klart? Är det värt att vidareutbilda vår befintliga personal, ta risken och vänta på att de ska lyckas? Är det värt att rekrytera till dessa lediga tjänster och omorganisera dem? Eller är det bättre att få färdiga kunskaper om programvaruimplementering som är dyrare än en intern anställd? Det är mycket på ditt bord, så alla dessa frågor är värda att överväga.

Scroll to Top